Din Tillbehörsspecialist i Solna, Stockholm

PM-SHOPEN
08 - 428 93 10
info@pm-shopen.se

Jens Germundsjö

Jens Nissan 200SX

Jens egna kommentarer kring bilen: Allt började 2002 med att jag sålde av min gamla DJ anläggning och fick en rätt sjyst bilstereoanlägging som delbetalning.
Efter lite googlande så visade det sig att flera som tävlade använde en del av dessa saker jag fått. Nyfiken som man är så fick jag reda på att det fanns en organisation som hetter SASCA som arrangerade tävlingar och bestämde mig då för att prova på detta.

2002 han jag med en tävling och kom näst sist med min Bmw 540 och kort därefter så var jag förbi PM-Shopen och pratade med Micke om att köpa en ny bas, han såg till att jag fick kontakt med Björn Söderlind som i sin tur tutade i mig en massa dumheter om hur man skulle kunna bygga.

Bilder på Jens BMW 540i-95:a

2003 var första året jag satsade på att tävla och ställde då upp med min Saab 900 och det gick sådär i början, men efter mycket hjälp av Team PM och Micke samt ett gäng ombyggnationer så vände det och slutade med vinst i rookie 30000 på SM finalen.

Därefter blev det några ombyggnationer i min Saab som sen under 2006 byttes ut mot en röd Nissan 200sx s13 som jag tävlade med under ett år innan den mötte sitt öde (eller snarare ett stenblock).

Några månader senare (maj 2007) så införskaffades den Nissan 200sx jag har idag och jag är nu inne på 4:e installationen i den och har en del framgångar med bilen under de år jag tävlat. Bilen är inte en ren bilstereobil utan nyttjas även på bana och strip, så mycket fnulande har det blivit för att hålla ner vikten så långt jag kunnat samt för att fördela vikten någorlunda. Under de senaste 4 åren har jag haft stor hjälp av Peter Wilhelm som stöttat och byggt en del.

2009 så tog jag kontakt med DLS och hörde om de var intresserade av att samarbeta vilket de var med krav på att Micke på PM-Shopen skulle vara involverad. Bilen byggdes då för klassen EMMA Racing och var under 2010 bestyckad med:

Huvudenhet: Pioneer p99rs
Diskanter: DLS nordica
Mellanregister: DLS nordica
Subbas: DLS RW10i
Slutsteg: DLS A4, DLS RA10

Till SPL momentet så användes:
Subbas: DLS SP15s
Slutsteg: 2st DLS CAD11


Till säsongen 2011 så gjordes en del uppgraderingar och jag ställde även upp i klassen advanced 4000euro med följande produkter:

Huvudenhet: Pioneer p99rs
Diskanter: DLS Scandinavia
Mellanregister: DLS Scandinavia 6.2
Subbas: DLS Nordica 10
Slutsteg: DLS A4, DLS RA10

Till SPL momentet så användes:
Subbas: DLS SP15s
Slutsteg: 2st DLS CAD11

2012 så bestämde jag mig för att inte tävla mer men gjorde några besök med familjens Saab 9-5 i klassen OEM, under säsongen så fick jag en utamning av Peter "Hewi" Wilhelm om jag jag inte skulle våga ställa upp i samma klass som honom...det blev att bita sig hårt i läppen och konstatera att -Det vågar jag visst!!
Tanken var då att stoppa tillbaka samma saker som satt i Nissan under 2011 men någonstans på vägen gick det fel.
ALLT (utom högtalarkablarna) byttes ut och hela installationen byggdes om, idag sitter det följande som syns på bilderna.

Namn: Jens Germundsjö'
Bil: Nissan 200SX
Huvudenhet: Apple Iphone 4s via en DAC (iSteramer)
Processor: Alpine H800
Diskanter: Dynaudio esotar
Mellanregister: Dynaudio esotar 6,5"
Frontsub: Dynaudio esotec mw182 (9")
Sub bak: 4st Dynaudio esotec 182 (9")
Slutsteg: 3st Celestra VA210
Slutsteg till basarna bak: Celestra DA4K


Meriter:
2003 - SM 1:a Rookie 30000
2004 - SM 2:a Amatör unlimited
2005 - Deltog ej i finalen då bilen såldes
2006 - SM 6:a Proffs
2007 - SM 1:a  master 5channel
2008 - SM 1:a  master 5channel, SM 1:a i EMMA Racing, SM 2:a i bassrace 129,9
2009 - Sabbatsår
2010 - SM 1:a EMMA Racing, EM 1 EMMA Racing master
2011 - SM 1:a EMMA Racing, SM 1 Advanced 4000euro, EM 1:a EMMA Racing master, EM 2:a Advanced 4000euro
2012 - Ställde upp och tävlade med bruksbilen och kom på en andra plats på SM finalen men var utom tävlan då jag ej kvalat in till SM finalen.
2013 - SM 3:a Expert 7ch

Lite bilder på tidigare installationer i Nissan

Jens Plastskola lär er hur man gör här